2019. november 22., péntek

Egy vers mára

"Magányos fenyő


Olyan vagyok, mint a magányos fenyő,

örökké büszkén, zölden reménylő,

hegytetőn, jeges szélben fájósan didergő-

kit tépáztak múlt viharai, s várhat még jövő.


Meghajolni képtelen gerincem roppan, 

de hol összeforr, keményebb, torzabb.

Önnön torzómként nézek a világra magasról,

örökzöld levelek takarják arcom a sírástól.


A fájdalom saját, lophatatlan, kegyetlen, 

a lélek szárnyallhat, a gyökér feltéphetetlen.

Alattam fű, moha, sziklák, göröngyök,

Felettem kék ég- míg élek gyönyörködök.


Mögöttem a múlt szelei tombolnak,

előttem a jövő, a tegnapból születő holnap:

mint gyermek őrzi "múlt őse" lenyomatát.

De elszakadni is képes, bár gúzsba csomóznák.


Lélektánc a vibráló fényben, villámok között,

a hegytetőt borító szürke kövek fölött,

remegő sóhajjal, sikoltva szakadó inakkal,

soha nem tejesülő önző álmokkal."

/A.T.M./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése